torsdag 28 april 2011

Status quo

Sitter här vid datorn och slösurfar lite. Slösurfa är verkligen lika tråkigt som att slözappa vid tv:n. Rassemasse är i skolan som han ska. Viggo sitter i soffan och växlar mellan sitt DS och Svampbob. Han småsnorar och hostar emellanåt. Här i knät har jag Sigge. Vid varje andetag rosslar det till på honom. Ur näsan rinner det tjockt gul snor- det ser nästan ut som var. Fler detaljer, någon? Han är fortfarande prickigare än jag någonsin sett nåt av mina barn. Igår bad jag David ta Sigge till doktorn för att återigen titta på honom. Hela kroppen är ju täckt och det kliar och är besvärligt. Doktorn visste inte vad det var, men iaf att det inte är nåt farligt. Nu misstror jag naturligtvis inte doktorn, men samtidigt tycker jag att det är lite komiskt när någon säger "jag vet inte vad det är, men det är inget farligt."


Med andra ord status quo hos trollmor idag. Gudskelov börjar solen på att leta sig fram genom diset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar