måndag 11 april 2011

Bajskorv

En vanlig dag hos Trollmor. Hem från dagis med två lagom trötta killar. Båda inser att svaret på alla deras böner är den blå traktorn. Just den här gången råkade Sigge nå den först och kastar sig på den med ett triumferande vrål. Viggo inser att han har lite att ta igen varpå han vräker omkull den blåa traktorn och Sigge. Sigge ligger på rygg under den som en skalbagge och skriker i panik. Här blir jag naturligtvis rosenrasande. Så gör man inte mot någon, även om båda vill år just den blåa traktorn. Efter en liten stunds sansat diskuterande (säkert) tar jag beslutet att Viggo förtjänar en utvisning på trappan. Viggo sitter där, och meddelar världen med hjälp av stora krokpdiltårar hur synd det är om honom.

Sigge smyger försiktigt fram till Viggo och frågar


-E det Iggo?

Viggo hulkar fram

-Mamma dum.


Då vänder sig Sigge mot mig, spänner ögonen i mig, stampar fram till mig med sin arga gång och häver ur sig från botten av sitt hjärta ett rungande


-Bajskorv!


Sen går han tillbaka till Viggo och meddelar


-Jag sa till mamma.




ps om det ser lite konstig ut är det för att jag fortfaranade inte kan göra riktiga styckesindelningar.

2 kommentarer: