lördag 9 april 2011

Lördagslugn

Härliga vackra våriga lördag, långfrukost med melodikrysset i bakgrunden. Jag har inget egentligt behov av att lösa det, jag bara gillar känslan av ljudet. Det enda som stör lugnet denna dag är min fösbaskade käke som fortfarande gör ont. Dessutom har den börjat anta spännande nyans på utsidan. Det ser ut som om jag fått en redig smäll. David har funderingar på att bära en tröja med texten "det var inte jag".

Sigge kom till oss mitt i natten. Bärandes på hela kittet i form av snutte, täcke och kudde. Han somnade omgående om, men när vi tog socker låg han på 22. När han skulle få extra insulin började pumpen varna att den inte kunde dosera. Så där vid fyra snåret var det bara för David att gå upp och fixa ett nålbyte. Som tur är störs Sigge inte nämvärt av att man sätter ny nål när han sover. Han rycker mest till lite grann.



Ska gå ner och sätta mig på altanen med lite kaffe. Titta på hur trädgården vaknar. Det har kommit små gröna toffsar av gräs, så någonting har ju börjat ske!

1 kommentar: