tisdag 12 april 2011

Lugnt o skönt

Inledde dagen med frukost hos fina syster. Ösregen på utsidan, i soffan satt vi med te och tända ljus. Precis så där ruskmysigt som det kan vara på hös- jag menar våren! Sen tillbringade jag ett långt tag på stora forum butiken. Köpte egentligen inte mkt mer än mjölk o bröd, men så skönt att få strosa upp o ner i gångarna utan nån egentlig brådska. Hämtade barnen, glada att se mig slängde de sig kring min hals. Slogs en stund om vem som egentligen fick sitta där. Fick rapport att Viggo bitit Sigge i rumpan idag. Jag sa att jag hade blivit arg. Då sa fröken att det hade hon oxå blivit.


Kom hem. Plockade lite. Gjorde middag till mina tre plus en extra unge. Åt sen middag med maken i lugn och ro. Sitter en stund vid datorn och konstaterar att det inte hänt nåt nytt. Ska lägga mig i soffan och se på tv en stund.


Tänk vad många ord man kan använda för en väldigt lugn och skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar