tisdag 29 mars 2011

Tungt idag

Sol ute sol i sinne. Gårdagen var ändå ganska bra. Solen gav mig massor av energi som jag passade på att utnyttja. Tvättade fönster, tvättade kläder och hängde ut, skötte om mina blommor etc. Såna där saker som är så svårt att få gjort i vardagen. Nåja, klädtvätt kanske inte räknas dit, men att kunna hänga ut tillför helt klart en helt ny dimension till detta trista vardagsgöromål. Rasse kom ju hem med sina utslag som faktiskt stressade mig. Någon timma senare var de bara borta och jag började faktiskt funderar på om jag börjat se i syne. Men under kvällen kom de sakta tillbaka. Rasse somnade visserligen som vanligt, men vid elva när vi började förbereda oss för sängen kom Rasse gråtandes upp. Helt täckt i kliande röda utslag. Det såg nästan lite otäckt ut. Det var ju inte mycket att be för, David o Rasse klädde på sig och for till akuten. Som tur var fick han hjälp med en gång. Tydligen var det nässelutslag som beror på en histamin reaktion i kroppen. Betapredtabletter (kortison) och Tavegyl. Sen fick han sitta kvar en timma för att man skulle se att tabletterna börjat verka. Lagom till två var de hemma igen. Så åter igen då. Hemmadag. Sigge snorar och är tät i bröstet. Viggo har ont i magen och vill inte äta. Rasse tar igen sig efter nattens äventyr. Ute är det grått och dystert. Ingen sol som funkar som pick-me-up. Jag får säga att idag har jag svårt att finna någon sorts positiv känsla någonstans. Idag känns det mest tungt.

4 kommentarer:

  1. Hoppas alla barnen snart kryar på sig! Jobbigt att se sina små sjuka :( Sen hoppas jag solen snart vill komma tillbaka, allt blir liksom lite lättare då! Vår och utehäng längtar jag efter, drömmer mig bort...eller rättare sagt går och sätter mig med min läkemedelsräkning igen haha...

    Kramar till er!

    SvaraRadera
  2. En stor kram. Jag förstår verkligen hur du känner dig och hoppas denna dagen blir lite lättare. Någon sa en gång att man får inte mer än vad man klarar av i livet. Jag vet inte om jag gillar den kommentaren MEN brukar tänka som så att vi med sjuka barn kanske är lite starkare än andra och då mår jag lite lite bättre. KRAM

    SvaraRadera
  3. Älskade käraste vännen!!!
    Skickar så mycket styrka du behöver!!!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Tack fina vänner för att ni stöttar! Stor kram

    SvaraRadera