fredag 18 mars 2011

Kamp mot sockermätaren

Kära vänner :) Ledsen att jag försvann där ett tag, jag behövde nog helt enkelt ta en liten blogg-paus.

Men nu är jag här igen. En jobbig dag gav ett behov av att få lite kontakt igen.

Hade en dag inplanerad med god vän på Ullared. En liten utflykt så där i all enkelhet som är så trevlig att göra. Min kära mor skulle hämta boyzen så att det inte skulle bli någon stress hem. När jag vaknade insåg jag ju ganska omgående att det skulle bli omöblering i planerna. Sigge presenterade en grön våg av snor och rossel i bröstet. Hög nivå på besvikelsen...

Det gäller ju att göra det bästa av situationen. En soft dag i myskläder liksom. Inte visste jag att det skulle bli en kamp mot sockermätaren. Barnet blåvägrar helt enkelt att äta. Hela dagen har det surrat nånstans strax över/under 2. Nu på eftermiddagen tog jag av pumpen till slut. Efter en dryg timma låg han fortfarande bara på 3,4 och ketoner som började komma. På med pumpen igen, nu -90% Fortfarande ligger han under 4. Fortfarande vägrar han att äta. Hoppas innerligt att det vänder snart så vi inte behöver åka in...

1 kommentar:

  1. Kul att du är tillbaka, vi har sakna dina inlägg. Hoppas lill killen börjar äta igen.
    Kram, Linda

    SvaraRadera