onsdag 23 mars 2011

Annons

Finnes:
Tre barn med grönsnuva och hostningar, varav en med förkylningsastma som kräver inhalationer. Bonusinslag av överskottsenergi då skola/dagis/utevistelse ej är aktuell. Överskottsenergin tar sig i uttryck i form av gap och spring runt bordet. Emellanåt fysiska utbrott gentemot varandra. Men även långa stunder av lek utan inbördes krigande.

Sökes:
Pigg och frisk mamma som inte bara vill kura på soffan med bok och te. Hon bör ha god diplomatisk förmåga och vara initiativrik. För att kunna behålla fattningen måste hon kunna se bortom högar av tvätt och leksaker, dessutom ett kök i katastrofläge. Hon bör dessutom vara redo att ta emot mängder av snoriga pussar och innerliga kramar.

Förresten, tror jag behåller platsen själv.

3 kommentarer:

  1. Känner igen mig så väl, men i skrivandes stund ligger jag helt ensam i en säng på ett hotell i Borås (och jag erkänner, även om det är skönt, att jag faktiskt saknar mina små!)

    Styrkekramar till en tapper mamma!!!

    /Toves mamma

    SvaraRadera
  2. Du är underbar :) tror alla kan känna igen sig i det du skriver. Kram och nu tycker jag att ni får se till att bli friska! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. en gång i tiden fick jag en docka av dig som det stod på...världens bästa mamma. Den är blekt, dammig, lite trasig och mycket kär men jag funderar på att symboliskt ge den tillbaka till dig nu för den är du värd!!
    Puss och kram från dina barns mormor

    SvaraRadera