torsdag 10 mars 2011

Cynisk

Kanske var jag lite cynisk igår. Kanske det finns människor därute som faktiskt har en ärlig vilja att stötta, samtidigt som de tjänar egna pengar. Men när man känner att ens egna känslor och barn hamnar i skottgluggen, då vaknar beskyddarinstinkten. I gårdagens forum på DI så hade man bara klippt ur delar av mitt inlägg och använt det som grund för en diskussion. Och jag kände att det raljerades kring detta.

Jag skriver ju denna bloggen just för att folk ska FÖRSTÅ hur det är att leva m diabetes. Självfallet gäller det alla. Och kanske framförallt- de som kan tänkas investera i Diamyd så att det kommer ut på marknaden. Det skulle ju ge mina barn chans till ett bättre liv i slutändan.

Skickat från min iPhone

4 kommentarer:

  1. Eftersom jag läste den ursprungliga länken du pratade om så får jag säga - nej jag tycker inte att du är cynisk!

    Du fick en jätte, jättefin kommentar från Lars på ditt föregående inlägg som visar att det visst finns vanligt folk bland börsnissarna!! Jag tycker bland annat att han har rätt i att du ger behovet av mediciner som Diamyd ett ansikte.

    MEN att klippa in texten i kommentaren ungefär som om du skrivit den själv - som den första skribenten ahde gjort - det är f.n inte Ok!

    SvaraRadera
  2. Hej Tove
    Du har en helt underbar förmåga att skriva med glimten i ögat om hur kämpigt det är med 2 barn som är diabetiker. Jag beklagar att din blogg blev länkad til DI där dr K. Bio som är en så fanatisk aktieägare i Karo Bio att han/ hon inte tål andra biotechbolag utan med gott samvete häver ur sej vad som helst (snarare såra så mycket som möjligt). Det är sällan Dia_myd diskuteras på DI för att stämningen mot Dia myd är för hätsk.
    Jag hoppas du finner aktieforumet vcw.se mer seriöst när du läser de signerade inläggen även om den informationen vi utbyter är av begränsat intresse för de som lever med sjukdomen. Det intresset du upplevt har tyvärr fått andra studiedeltagare att sluta skriva. Vilket i förlängningen är en förlust för andra i samma situation som din familj befinner sej i. Om du ”särskriver” Diam yd på ett sådant sätt att sökmotorerna google osv inte hittar ordet vi söker på kommer du få vara ifred då vi gör avancerad sök på 24 tim för att hitta nyheter. Men helst skulle du redigera ditt tidigare inlägg eller ta kontakt med redaktionen för att skriva om dina inlägg.

    /krömli

    SvaraRadera
  3. Jag tycker absolut du ska fortsätta skriva om du mår bra av att ventilera dig. Nu hänger jag dock inte riktigt med om vad allt detta handlar om, vad som klippts ut ur sitt sammanhang o.s.v. Hinner inte kolla vidare på det nu då jag snart måste skynda iväg.

    MEN vill säga att det varit/är en oerhörd hjälp/tröst att få läsa om någon annan som befinner sig i ungefär samma situation som en själv. Att man inte är ensam i detta med att ha en liten med diabetes. För oj vad man kan känna sig ensam, speciellt på nätterna med för höga eller låga blodsocker och timmar som pickar på i missad sömn. Tänk om man hade kunnat spara dessa timmar i en sömnbank och sedan fått ta ut dom :D

    Massa kramar till er och tack för att dud elar med dig!

    SvaraRadera
  4. Häftigt T!

    Så fint att du orkar visa att du blir rädd och orolig och att flera människor hör av sig och verkligen debatterar problemet med nätet.

    Många kramar

    SvaraRadera