onsdag 9 mars 2011

Sårbar

Kunde inte fatta att jag hade närmare 300 besökare idag. Varför? Vad har jag sagt?
Men så ser jag i min lista att det är länkat från Dagens Industris börssnack. Nån har googlat på Diamyd, fått upp mitt tidigare inlägg och nu klippt ut detta och använder det som grund för diskussion om Diamyd. Av massa börsintresserade människor som inte bryr sig skvatt och gör sig lustiga. För dem handlar det bara om börsen och pengar. För mig handlar det om att ge mina barn ett drägligt liv. Plötsligt insåg jag hur sårbar man faktiskt är när man lägger ut saker på nätet. Herregud, ska man verkligen blogga?

6 kommentarer:

  1. Fast tänk om en eller två av de 300 orkade läsa lite och fick en människa och liv bakom Diamyd begreppet. Även börsgubbar har egna barn och barnbarn och de kanske fick kött, blod och blodsocker och kom på att detta måste vi satsa på, inte för att tjäna pengar utan för att utveckla till barnen som behöver.

    Vill tro så om mänskligheten i allafall! Tack så för mysig frukoststund!

    SvaraRadera
  2. det handlar i te bara om att tjäna pengar det handlarom att hjälpa ett företag sm ev kan lösa gåtanmed autoimmu diabestes,
    aktieägare

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag länkade in mig från aktiesajten VCW.

    http://www.dagensps.se/tjanster/vcw/

    Om du söker på Diamyd här så finner du ett antal seriösa gröna signaturer, många av dem är läkare. Bland deras inlägg så finner du framkanten av tillgänglig kunskap om sjukdomen. Sedan finns där massor av anonyma som bara tänker på pengar och skriver i eget intresse, de får man hoppa över. Som registrerad användare har man tillgång till filter.

    Diamyds grundare heter Anders Essen Möller, hans dotter My fick diabetes vid 11 års ålder om jag inte minns fel. Det fick honom att satsa hela sin förmögenhet i att försöka hitta en bot.

    Själv så är jag en vanlig småsparare som satsat lite ärvda pengar i aktier. När en nära anhörig insjuknade i typ ett köpte jag aktier i Diamyd. Jag har deltagit i nyemisioner och därmed bidragit till utvecklingen av Diamyd. Jag tycker det känns bättre att ha aktier i läkemedel än i tex vapen även om risken är större.

    Nu hoppas vi alla på framgång i studierna så att preparatet kanske kan nå marknaden redan i slutet av det här året och att man sedan testar det i kombination med transplantation. Förhoppningsvis så kommer många att kunna botas eller i alla fall få en lindrigare sjukdom i framtiden. En liten egenproduktion sänker komplikationsrisken kraftigt även om patienten måste fortsätta med insulin livet ut.

    Med förhoppningar om en ljusare framtid för alla sjuka och deras anhöriga.

    Lars

    PS: Fortsätt du och skriv, det är sådana som du som ger sjukdomen ett ansikte. Jag sparar din adress för fortsatt läsning.

    SvaraRadera
  4. Lars, tack ska du ha. Du berörde mig väldigt med dina ord. Tack för att du gav mig en annan bild av den snikna "börsgubben" Man kanske inte ska ha så mycket fördomar...! Du är hemskt välkommen igen. Mvh tove

    SvaraRadera
  5. hej
    Tack för att du ger oss diamyd intresserade lite info o hur det går, själv hade jag en farbror som dog i diabests 30 år gammal, o både jag o mina två flicor har aoutoimmun sköldkörtelsjukdom hypotyretos, därför har jag inv i Diamyd för att kunna hälpa till så det kan komma en lösning så småningom, får du skriva vad du vill eller har du restriktioner från läkare eller andra bakom projektet
    hälsn
    Anders

    SvaraRadera