torsdag 10 februari 2011

Fullkomligt upplösningstillstånd

Jag känner mig i fullkomlig upplösningstillstånd just nu. Jag har insett att förskolepersonalen har fattat absolut NADA. Det är bara rena turen att inget allvarligt inträffat hittills. När jag hämtade häromdagen när jag hämtade hade han legat på 2 innan mellanmålet. Men de har INTE GETT honom någon druvsocker, utan bara lassat in mat och pyttsat i massor av insulin för att kompensera. Varpå jag fram till läggdags slet med att få upp honom. Men tanke på att magen var full med mat kunde den ju inte sortera ut sockret som han så innerligt behövde. Till slut fick jag ta av pumpen. Det hela ledde ju dessutom till en riktig rekyleffekt, så när jag skulle lägga mig så låg han på HI. Naturligtvis var David bortrest när detta skedde.

Svaret:- Vaddå, behöver han socker , vi skulle ju precis äta.
Absoluta första grunden: ÄR HAN LÅG MÅSTE HAN HA SOCKER. Hur, hur ,hur???

Eller egentligen, första grunden är ju faktiskt att TA ett socker. Idag ringde fröken precis vid mellanmålet.

-Nä, jag har inte tagit något sockler innan bananen. Det gör jag inte när du säger att allt varit normalt på morgonen.

Skojar hon med mig vuxna männsikan? Vi har sagt så många många gånger. TA ALLTID socker innan maten.

Om jag säger att det varit normalt så menar jag att han vaknade bra, åt som vanligt, och jag doserade som jag skulle. Men det säger ju ingenting om läget två timmar senare. Pojkarna har varit där fyra dagar per vecka sen augusti, och jag har nu insett att de egentligen inte har fattat någonting.

6 kommentarer:

  1. Hej Tove!
    Kikar in här så gott som dagligen men är dålig på att kommentera...

    Blir sååå ledsen när jag läser ditt senaste inlägg och jag förstår att du är i upplösningstillstånd!! Så frustrerande att inse att personalen inte alls förstår allvaret och inte alls har tagit till sig informationen som ju är livsviktig!

    Skickar miljoner varma kramar till dig!

    Helena

    mamma till Elin född -06(diabetes typ 1 diagnos i nov 2009) och Ivar född -08

    SvaraRadera
  2. Kära vännen!

    Förstår att ni blir frustrerade, det är ju trots allt så att hans liv hänger på att även personalen på dagis gör rätt....
    Tyvärr har jag inga kloka ord att komma med mer än att jag finns här!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Mutter...

    instämmer i övrigt med Linda!

    SvaraRadera
  4. Tack tjejer för stödet, det behövs. Sitter här fortfarande med en arg-klump i magen. Just känslan av att de struntar i vad jag säger.

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Usch, blir så rädd av att tänka tanken på hur mkt allvarligare det hade kunnat bli. Känns helt otroligt att de "missat" hur man skall göra! Hoppas verkligen det blir ändring nu!

    Kram Sanna från FL, mamma till Sigge deb. juni -10.

    SvaraRadera
  6. Vad upprörd jag blir av att läsa detta. Skickar massa styrke kramar. Jag hoppas bara att personalen enbart är okunniga och inte förstått allvaret annars är det ju hemskt att de kan vara så elaka mot ett litet barn. Det är ju ingen annan de är dumma mot än honom. Jag kommer helt klart fortsätta att följa hur det går.
    Kram Malin

    SvaraRadera