måndag 20 december 2010

Kontrollfreak... light??

Jag tycker inte att jag är särskilt mycket kontrollfreak överlag. Visst har jag ofta en tanke hur saker och ting skall vara. Och hur de ska se ut. Och hur... Nåja. Men när det gäller vissa saker då kommer kontrollmonstret definitivt fram i mig. Jag har ett riktigt bra exempel. Granen. Granen som jag går och klurar på långt innan det överhuvudtaget är läge att köpa den. Jag går och klurar på vilken stil och vilket färgtema som ska gälla i min gran detta år.

Men så med tiden har ju huset fyllts av dessa älskade ungar. Och med dem. Dagisalstrerna. Jag tycker naturligtvis att just mina barn är de i särklass mest begåvade ungarna. Naturligtvis älskar jag alla deras kreationer. I olika former, färger och fantasifulla material. Vem hade en aning hur många användningsområden det finns för pasta t.ex. Men nu är ju tanken att allt detta heslt ska befinna sig i granen. Fatta. För någon som vill ha färgtema.

Trots allt tycker jag att blivit allt bättre med åren. Nu kan jag t.o.m låta barnen klä granen. Utan att smyga runt och flytta dekorationerna bakom ryggen på dem. Numer njuter jag enbart över deras glädje att få göra det. Men kanske är det tur att Rasmus verkligen har känsla för vad som är viktigt här i livet. Han hittade dekorationer utan små käcka band att hänga i , så jag la tillbaka dem i lådan. Varpå Rasmus utbrister i ett förtvivlat "men de är ju så vackra!"

1 kommentar: