torsdag 22 september 2011

Trött men bättring

Jag känner mig enormt påverkad av den här vevan med Viggo. Fast det är klart, det har inte bara att göra med socker funderingar, utan hans totala allmäntillstånd. Jag har aldrig varit med om att någon blivit så sänkt av en virusinfektion som gett bara en synlig blåsa i munnen. Ingen feber, ingen snuva, ingenting annat. Men han har ju inte ätit riktigt sen i fredags. De senaste dagarna har jag (under mer eller mindre tvång) lyckasts få i honom lite drickyoghurt. Och inte har han pratat heller. På en hel dag har han sagt ett endaste ord. Valda ordet har ju varit... drickyoghurt. Men han måste ju trots allt äta något för att kompensera Lantuset. Han blir trots allt lite låg utan något i magen, trots att sockret ligger högre dessa dagar. Så fort han fått i sig sin yoghurt har han klättet upp till ca 13, novorapid, och så börjar karusellen om igen.

Känner mig faktiskt trött. Men idag tycker jag mig faktistk se en liten bättring. Viggo har ju bjudit helt frivilligt på flera ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar