fredag 15 februari 2013

Skitsjukdom

Jag har vattnat blommorna och tömt diskmaskinen. Plockat lite med tvätten. Kanske inte vad jag brukar pyssla med kring midnatt, men just nu väntar jag på att höra ifrån David att de landat på avdelningen och kommit till ro inför natten.

Går in till Viggo för att sockra och klappa om. Självklart ligger han på 15. Jävla förbannade skitsjukdom. Viggo vaknar till så jag säger att han kan få ligga i pappas säng. Detta ger ett samtal om var pappa och Sigge är. Viggo konstaterar att det inte är roligt att vara sjuk. Men att han i alla fall inte är det.

Nåt rätt har vi gjort det i alla fall. Viggo anser inte att han är sjuk. Och det gör mig innerligt glad.

Men ändå. Jävla skitsjukdom.

1 kommentar:

  1. Hoppas dom får nån ordning på det hela på sjukhuset så att alla i familjen är hemma snart.

    SvaraRadera