lördag 16 februari 2013

Fest

Jag har målat mig och fixat håret. Längst bak i garderoben hittade jag det där jag hade på mig på jobbets senaste happening. Känner mig redo att möta vänner och fina kollegor.

Känner mig också lite trött och sliten. Innerst inne hade jag hellre krupit tillbaka i myskläderna. Men jag har ju trots allt bott i dem de senaste dagarna. Och omväxling förnöjer. Sägs det.

Jag jobbar på ett väldigt ungt företag. Bokstavligt talat. Dels har det inte varit igång särskilt länge, men också så är mina kollegor yngre än jag. De flesta av dem har ännu inte barn. Det känns faktiskt lite befriande just idag. Jag älskar mina barn så innerligt, men just idag har jag ingen lust att prata om dem och alla eventuella sjukdomar. Och det görs liksom inte i kvällens sällskap. De flesta är ännu lyckligt ovetande ;)

1 kommentar:

  1. Hoppas kvällen var precis så fantastisk som du förtjänar!!!

    Puss
    Lillasyster

    SvaraRadera