måndag 15 november 2010

Lite uppför, lite nedför

Dagen började med en hygglig uppförsbacke. Sigge kom ner till frukosten, utan pumpnål. Bara att sätta ny samtidigt som Rassemasselingonfrasse skulle komma iväg till skolan. Samtidigt som Viggo springer runt och vrålar frukostbeställning. Mitt i allt detta ringer dagisfröken och berättar att hon är ensam på plats av ordinarie personal. Ev skulle hon få EN vikarie. Det säger ju sig självt att det inte är medicinskt säkert att skicka dig Sigge. Så älsklingsungarna får ytterligare några dagar med sin ömma moder.

Dessutom skulle jag till Sahlgrenska för en läkarundersökning som del i uppföljningen efter proppen. Gynundersökning. Att ha två små barn med och försöka förklara varför farbror doktorn gräver i mammas underliv. I think not. Så stackars urstressade pappan fick ta över boyzen under tiden. Sen fick ännu mera urstressade pappan komma hem ett par timmar senare för att vara med vildarna när jag gick ner till skolan för Rasmus utvecklingssamtal. Sen flängde urstressade pappan tillbaka till jobbet. Ungefär här var vi alla i upplösningstillstånd.

På detta sitter jag och slösurfar amv. Och ser att jobbet som jag så gärna vill ha, och skickade en ansökan till häromveckan har lagts ut. Igen. Det här var ju bara droppen. Att jag överhuvudtaget inte skulle få en chans att komma till intervju. Så jag ringde upp. Jagserattnilagtutannonsenigenvarfördåjagvill jukommapåintervju. Och får till svar: vad bra att du ringer, jag hade tänkt att kalla dig, kan du komma på fredag?

Plötsligt lite mera nedförsbacke.

7 kommentarer:

  1. Aj lav jo!
    puss fr lillasyster

    SvaraRadera
  2. Hela förra veckan tycker jag gick som i ett töcken av elände och bara motvind, och inte blev det bättre av att jag verkar ha drabbats av den där envisa höst/stress-insomnian som gör att jag aldrig verkar vara utvilad. Men så igår fick jag besök av en vän som sa att jag skulle lita på att medvinden skulle komma med motiveringen att det gör den alltid. Så gick jag och la mig, sov 11 timmar och när jag vaknade lyste (lös?) solen! Sensmoralen är att vinden brukar vända även när det känns motigt.
    Massa kramar från Lillekusin Camilla!

    SvaraRadera
  3. Du är bäst & kommer klara intervjun galant!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Ja du inte-så-liten-längre-kusinen. Visst har du rätt! Tack ska du ha för kloka ord :)

    Tack Linda! Puss på dig

    SvaraRadera
  5. Åh vad spännande med intervju! Hoppas du får det :)

    SvaraRadera
  6. Tack du, det hoppas jag med :)

    SvaraRadera