söndag 14 november 2010

Agility

Har idag varit på agilitykursen. Avslutning för den här gången, vilket är trist, men jag ser fram emot nästa kurs som börjar i mars. Vi har bara ett litet problem jag och Selma. Hon tycker att det är så fruktansvärt roligt, och är dessutom så himla snabb. Kurvorna tar hon i bredsladd stil. Hemskt roligt att se. Men jag hänger ju inte med!! Tanken är ju att jag ska ligga steget före så jag kan visa vägen. Men jag ligger alltid ett par längder efter och försöker vråla vilket som är nästa hinder. Men eftersom jag inte är nära nog att bokstavligt visa med handen, så rundar hon snyggt. På utsidan. Och har snart sprungit i ren glädje runt en hel bana utan att ha tagit ett endaste hinder. Men roligt har vi! Vem hade trott att jag skulle behöva fys-träning för att hänga med hunden. Jag har även blivit rekomenderad yoga och dansträning då kroppskontroll är viktigt i detta sammanhanget. Vet inte riktigt om min dedication ligger på den nivån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar