fredag 6 mars 2015

Livsnjutare

Finns det en mening med allt? Därom tvistar definitivt de lärde. För egen del måste jag tänka att det gör det. Att det finns en mening med det som sker, även om vi kanske varken förstår eller ser syftet. Eller ens håller med. För mig är alternativet slumpen definivt mycket värre och mer smärtsamt. 

Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om saker som jag lärt mig under dessa åren. Saker som jag tror var meningen att just jag skulle lära mig. Men just nu ska jag bara nämna en sak lite kort. Jag har lärt mig att livsnjuta i det lilla ögonblicket. 

Att vakna en morgon och inse att jag är lite mindre trött än gårdagens morgon. Att ringa skolan och berätta att min son utan skolplikt ska ha mysdag med mig idag. Kramas lite extra och känna hans närhet.  Tända brasan och känna lukten och lyssna på sprakandet. Titta på regnet och bjuda in mamma och pappa så att vi kan fika tillsammans i brasans värme. Jag njuter av ögonblicket och känslan. Jag är här och nu och det stärker mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar