måndag 15 oktober 2012

Typiskt

Stort galej på jobbet imorgon. 500 pers, mat, mingel och artist. Jag har idag shoppat och t.o.m målat naglarna (!). När jag sprang i affärena med moraliskt stöd i form av mamma och syster säger jag- säkert blir något av barnen sjukt så det påverkar morgondagen. Jag VILL nämligen gärna gå imorgon. Annars skulle mina röda naglar kännas hyffsat onödiga här i måndagssoffan.

Så visst f*n är Sigge bra ledsen vid kvällsmaten. Visst f*n har barnet feber. Någon där uppe skämta med mig aprillo. Visst kan lite feber tyckas rätt oskyldigt. Men mardrömen är ju de fruktade ketonerna som kommer i dess skölvatten. Jag är bra tacksam att David kommer hem från Stockholm om en liten stund. Han är mycket bättre än mig på hantera detta. Han är helt cool lugn och bara löser situationen. Sist gång, då i Tyskland, fick han ta socker/ketoner en gång i timman hela natten. Inte tufft när sockret ligger på 4 men ketoner på 2. Då gäller det att få i barnet kolhydrater -trots att det är mitt i natten- så att man kan vräka på med insulin. Klart att David löser det om det behövs imorgon, men inte sjutton är det roligt att gå hemifrån om ambulansen hägrar ett samtal bort...

2 kommentarer:

  1. Men vad typiskt!!!! Hoppas att din man kan lösa det så du kommer iväg. Försök (!) att slappna av och njut, hämta kraft i lite röda naglar så kan du sedan dra ditt lass... Hoppas du får trevligt! Styrkekramar

    SvaraRadera
  2. Visst är det typiskt, vårt liv i ett nötskal... MEN försök att gå iväg och bara njuta av din tid för du måste ju också få lite ny energi och lite skoj. Håller tummarna att det inte blir så mycket mer än högt socker och feber som ger sig av snabbt. KRAM!!

    SvaraRadera