tisdag 16 oktober 2012

Morgonmys

Tycker det är så mysigt när hösten kommer. Smyga ner i mörkret. Tända lite mysbelysning och göra en kopp te innan horden vaknat. Lyssna på småpratet i morgonsoffan och känna hur en ny dag vaknar.

Där är jag just nu. Rasmus håller på att fixa sin frukost, småkillarna sover. Det har varit en lugn och bra natt. Jag vet att David har varit uppe några gånger för sensorlarmen. Men inga ketoner eller andra tråkigheter.

Så jag ser åter igen fram emot kvällens roligheter. Egentligen är det inte JAG att utgå från ett negativt scenario. Jag tycker själv att jag i de flesta fall har en ganska positiv grundinställning. Men tyvärr så är det ganska många saker som fått ställas in under de senaste åren. Så lite pavlov- känsla finns det tyvärr numer när jag ser fram emot något roligt.

Så jag behöver hitta den inställningen hos mig själv igen. Utgå från att det bra och roliga kommer ske. Och skulle det inte bli så, tja, då får man ju tas med det då.

1 kommentar:

  1. Hur var det? Gick allt bra med barn o sjukdom?
    Kram Malin

    SvaraRadera