lördag 6 augusti 2011

Smiter

Lite grann känns det som om jag smiter. Smiter från konstanta sockerkontroller. Kolhydratsräknig, dosering, funderingar, övervägningar, jämföringar (är det ens ett ord...) När jag tänker efter kan jag känna mig chockad över hur stor del av min tid diabetesen tar. Hela tiden görs någon sorts bedömning av situationen. Dag som natt.Och nu ska jag bara strunta i allt det där. Rätt upp o ner, i en hel veckas tid. Utöver att njuta av min mors sällskap, Turkiets sol och värme, ska jag ge Rasmus hundra uppmärksamhet. Utan att "ska bara". Bara mäta socker. Bara ge lågmedicin. Bara ge insulin.

Vi ska dricka när vi är törstiga, äta när vi blir hungriga. Gärna småäta glass och godis mellan målen bara för att. Och så ska vi spela kort. Jag har lovat Rasmus att lära honom spela mulle. Dessutom har jag o mamma haft ingående diskussioner vilka böcker som ska med, så sysselsättning kommer inte att saknas!

Må gott mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Emma, mamma till Tove06 augusti, 2011 21:07

    Du smiter inte, du laddar bara batterierna... :)
    Så härligt!! Njut!! Jag gjorde detsamma v.26, dock helt utan barn, med en vän istället. Vi gjorde ingenting på en hel vecka, mer än åt, drack, solade, badade och läste ett helt gäng böcker!!
    Inte en insulindosering att tänka på på en hel vecka... så skönt!!
    Hoppas ni får det fantastiskt, så ses vi på Sjövik!!

    SvaraRadera
  2. Hej Tove!

    Jag hoppas du får en fantastisk resa och kan få ladda batterierna i det ständiga och svåra och känslomässiga arbetet du gör med dina barn. Jag lovar att vi alla på hemmaplan ska kämpa varje minut med att försöka påverka TVL:s pågående process angående pumparna. Ha en skön resa!

    SvaraRadera
  3. Låter helt underbart! Hoppas er semester är superfin!
    Kramar

    SvaraRadera